perjantai 14. elokuuta 2009

This is meant to last!

Hmm.. Kuinka moni muistaa tän? Noh.. Meidän tiet ei ihan kohdanneet. Kosketushäiriö ja muu vammaisuus vain puolen vuoden käytön jälkeen riitautti mut ja samsungin :(. Sain Marilta korsvaavaksi ihan täydellisen pikkusamsungin, jota rakastan edelleen kuin vasenta etusormeani. Pää kuitenkin meinasi räjähtää kaksirivisellä näppiksellä pitkien duuniviestien näpyttämiseen.

Iphone olis tietty kiva, mutta kun on nää rakennekynnet.. Does not compute!

Nokia to the rescue! Mulla on viimeksi ollut nokian puhelin kun olin about 16v. Tää uusi "lippulaiva" kuitenkin vaikutti niin herkulliselta, että tartuin syöttiin. Viikkoa myöhemmin istuin autossa ja paijasin tätä pientä valkoista ihmettä<3.

Kerrottakoon vielä, että kummisetäni on töissä Nokialla ja iloitsi suuresti mun palaamista kotileiriin.




Ihan ensimmäiseksi: KUDOS NOKIA! Vihdoin jotain tyylikkyyden ripausta pakkauksessa. Tää on jo LÄHES mac-henkistä minimalistisuutta ;). Ok, en tosin ole kosketellut nokian pakkauksia vuosiin, eli ne kaikki saattavat näyttää tältä.. Anyhooow!








Puhelin on ensituntumalta valtavan iso! Koko on ainakin nelinkertainen samsungiin verrattuna :D Mutta tavaraa sen sisälläkin on varmaan nelikymmenkertainen määrä. Niin ja mainitsinko että tää on myös tosi nätti<3

Sopii jotenkin mun sieluun, tiedättekö?




Kosketusnäyttö on iso ja puhelimen mukana tuli sellainen näppärä kynähässäkkä jolla sitä tulisi tökkiä.. Jaaa jota en tietenkään käytä, koska mulla on nämä kynnenpätkät apuna.




Aloitusnäytölle saa iphone -henkisesti omat lempparisovelluksensa napinpainalluksen päähän. Kavereiden Facebook -statukset päivittyvät koko ajan ja kalenteri vilauttelee tulevia tapahtumia. Handy!

Kaikki, mitä näytöltä ei löydy, on valikossa joka aukeaa tuosta etupinnan hopeisesta napista.




Ja heti kun tahdot esitellä tekotaiteellisen coolia taustakuvaasi, pyyhkäise vain näyttöä rauhallisesti, niin pikakuvakkeet katoavat.




Ja kuten aiemmista kuvista huomasimme, löytyy liukukannen alta kunnon näppis! Tää on mun henkisen tasapainon pelastus. Näppäimet ovat sopivan etäällä toisistaan ja niiden tuntuma on kevyt. Kirjoittaminen sujuu ihan oikeasti vaivatta! Ainoa (isohko) miinus lävähtää ä-kirjaimen typerästä sijoitamisesta L-napin taakse. Ä:n kirjoittaaksesi sinun täytyy siis painaa sinistä nuolinappia ja L:ää samanaikaisesti. Siihen tottui nopeasti, mutta typerältä se silti tuntuu.






Liittymässä on messissä rajoittamaton data (tosin puhelin voi myös käyttää vaihtoehtoisesti langattomia verkkoja, jos niitä vain lähettyviltä löytyy) jota tämä neiti käyttää röyhkeästi hyväkseen. Aiemmin tän... Eilen :D ilmestyneen postauksen näpyttelin menemään äidin ja isin sohvalta.

Netin käyttö mua epäilytti, sillä aiemmin se on ollut kaikkien testaamieni puhelimien (paitsi sen iphonen) kanssa enemmän tai vähemmän tuskaista. Kaikki testaamani nettisivut ovat kuitenkin pyörineet oikein mallikkaasti ja nopeasti!




Kamerakin löytyy, sekä etu- että takapuolelta. Videopuhelukamerassa etupuolella on ihan massiivinen tynnyriefekti. Otin kuvaa itsestäni ja noin metrin takanani ollut vaakasuora peilin reuna vääntyi huvittavan paljon.

Takakamerasta mulla taas ei ole pahaa sanaa sanottavana. Tämä seuraava kiasman kokoelmiin pian lunastettava taideteos on napattu huonossa valossa kameran omalla salamalla. I'm impressed! Enää ei haittaa, vaikka kamera unohtuisi joskus kotiin.




Näin reilun vuorokauden jälkeen puhelin on ainakin tällaiselle pikkuteinille oiva risteytys trendipuhelimen ja bisneskapulan välissä. Kaikki on alkuhaparoinnin jälkeen toiminut moitteettomasti sitä kirottua Ä:tä lukuun ottamatta.. Katsotaan, heitänkö vauvan seinään ja liitän tämän postauksen parin kuukauden päästä jonkun uudemman ja jännittävämmän puhelimen esittelyyn ;).

I don't think so! Kuten otsikkokin kertoo, this is meant to last. Tsekatkaas loppuun vielä jännä video puhelimesta in action.





p.s. Myös Eevalla ja Iballa on sama puhelin :D Go team, näytetään varmasti hienoilta ja persoonattomilta kaupungilla kävellessämme.

24 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

En tiedä mistä olet puhelimesi saanut, mutta tuo ääkkösvika on korjattu Suomen markkinoille myyntiin tulevissa puhelimissa!

More To Love! - Peppi kirjoitti...

Mulla on sama puhelin ja rakastan sitä edelleen päivittäin. Oon aivan kriisissä, kun oon naarmuttanut näyttöä (käytin sitä aluks kynsillä, ku en tajunnu :D:DD) mutta siis ahh, toi on niin hyvä ja ööö mulla on kans ä silleen sen nuolen takana ja jos laiskottaa, niin kirjotan korvaan ään aalla! Hyvän puhelimen oot valinnut! Lovely.

Anonyymi kirjoitti...

mullakin piti olla ilmaista dataa rajattomasti, mutta kuukauden käytön jälkeen tuli 300€ lasku kotiin :/

Kris kirjoitti...

mä en haluais mitenkään lannistaa, mutta iphonen ja rakennekynsien kanssa ei itseasiassa oo ainakaan mulle tullu mitään ongelmaa. TOSIN, mullahan on viisvuotiaan sormet.

Puppe kirjoitti...

ihan puhelin. oon itekin kattellu tota mutta tuntuu että siinä on niin paljon "kamaa" mitä en oikeestaan tarvii...kun en tarvi puhelinta muuhun ku soittamiseen ja tekstiviestin lähettämiseen :/ mut silti toi viehättää mua...hinta onki sit toinen.

Saara kirjoitti...

Anonyymi: O_O Ihan Suomesta on hommattu. Siat myyneet varmaan pois sitä ensimmäistä erää!


More To Love! - Peppi: Mä pidän ainakin suojamuovia pällä for ever and ever! :P


Anonyymi: That's not cool! :o


kris: Oon testaillut asiaa :P Se on varmaan se sormien koko vain ;)


Puppe: Joo, niin mäkin kelailin, mutta yllättäen tulee käytettyä aika paljon tota :P

Anonyymi kirjoitti...

Kaikki Nokian pakkaulaatikot eivät tosiaan näytä tuolta, yleensä ne on sellasia värillisiä hässäköitä missä saattaa olla lisänä vielä miljoona kuvaa ja tarraa ja sinettiä. Hieno puhelin kyllä :D

Riikka kirjoitti...

Onnea uudelle puhelimelle!

t: sisko

Anna kirjoitti...

Ooo näyttää coolilta :D

Tia kirjoitti...

Montako kiiltävää euroa täytyy kukkaron syvistä uumenista kaivaa, jotta saisi tollaisen kaunokaisen käteen? :)

Heli. kirjoitti...

Hieno on. Itsehän hommasin iPhonen ja oon ihan rakstunut siihen. Se on kyllä täysin korvaamaton helpon ja hyvän netin ja iPodin takia, joihin molempiin oon salaa täysin koukuttunut:D

Anonyymi kirjoitti...

mut hei tiesitkö et sellaseen puhelimeen jolla sillä tikulla näppäilläään sitä näyttöö ni sen tikun tilalla voi käyttää omia rakennekynsiäkin:P

Anonyymi kirjoitti...

oh gaaash. sun postaukset on muuten hyviä mutta ei näistä koneista jaksa lukea (joojoo tiedän ei ole pakko lukea) näin paljoa kerralla, sama niitten nindentojen kanssa :D...

Anonyymi kirjoitti...

aivan ihana puhelin!
nousi hirvee puhelinkuume nyt itselläkin!
Varsinkin kun yksi kaunis perjantai ilta oma (Samanlainen ku toi sun entinen) sai näyttöönsä hirveän halkeaman ja uskon että koko näyttö särkyy pashaks näinä päivinä.

splash kirjoitti...

Ei siinä ole ääkkösiä mitä myydään Suomessa :) Itse olen puhelinkaupassa töissä ja 9.7 tuli tuo markkinoille..ainoo on että softa bugittaa ihan törkeesti. Itellä on yleensä pitkä pinna, mutta lykkäsin oman valkoisen n97 tiistaina huoltoon :D Vaikka oon ite ladannut kaikki fota-päivitykset jnejne. Niin tökki :D Mulla oli ennen työkäytössä Nokian valkoinen E71 (jossa qwerty näppis) ja vitsit että mä kaipaan sitä :D Oli pakko ostaa Nokian 6700 kun en kestä tota n97..ellei sitten huollon jälkeen rupea wörkkimään :D Otitko sä Sauniksen TotaaliMaxiin ton puhelimen?

ninsQ kirjoitti...

sain kans oman n97:ni keskiviikkona ja RAKASTAN SITÄ <3__<3

Anonyymi kirjoitti...

ehm ootko tehny jonkun sponssisopparin nokian kanssa....

Eeva kirjoitti...

heheh ylemmälle anonyymille tiedoksi, että saarahan on yli-ihminen, jolla ei oo ainuttakaan minkään merkkistä tuotetta eikä mitään muutakaan, joka ei ois sponssattua!!! Eli javan salaatit on oikeesti hei ihan kamalia ja kaikki muuki, se on vaa myyny sielunsa... tietty et sais rahaa ja niit huonoi tuotteita..

Miettikääs nyt postauksia jossa ei mainittais mitään tuotteita, yrityksiä jne? eikö olisi aika hölmöä :D tai jos kieltäytyisi kertomaan mitä tuotteita itse käyttää ja suosittelee, missä laitattaa kynnet, mitä autoa ajaa?

Mutta saara kiitos tosta mun kuvasta tos kuvakkeessa :D

Anonyymi kirjoitti...

HelloHallo:) olen lukenu blogiasi jo pitemmän aikaa ja kuola pitkällä odotan aina seuraavaa tekstiä, -noen nyt sentään (melkein!) Kuitenkin asiaan, hassua oli huomata että olet omistanut saman puhelimen (Samsung) minkä kanssa minä olen taistellut viimeiset PUOLITOISTA VUOTTA! - milloin lyödään luuri korvaan?? laitetaan pitoon?? tai tallennetaan viestit luonnoksiin..!! *hmmphhh* ja minä kun luulin että mulla on paksut posket tai olen muuten vain poropeukalo! Helpottaa kuulla etten ole ainut joka sen kans ei selviä :D Niin ja se että tänään kävin katselee "sivusilmällä" tuota Nokialaista minkä hankit (ennekuin ehdin edes lukea että olet sellaisen hankkinut), ihan vaan sen ulkonäön takia :DD Joten onnittelen hyvästä valinnasta ja vielä paremmasta mausta!! Tiia

Rhia kirjoitti...

Nyt alkoi kyllä kuola tosiaan valua. Minä ja isäntä ollaan semmosia tekno-nörttejä ettei paremmasta väliä. Isäntä on kuolannu tuota puhelinta jo ennen kuin se tuli myyntiin ja nyt taidan minäkin alkaa kuolata. Nykyinen puhelimeni on N95 ja sitäkin kuolasin puoli vuotta ennenkuin raaskin ostaa. Nokialaisia olen käyttänyt aina vaikka niissä bugeja onkin, jotenkin vaan se käyttöliittymä niissä on sopinut yhteen mun pään kanssa =) Ainoa mikä tuossa puhelimessa tosiaan epäilyttää on bugien määrä ja tuo ääkkösten typeryys. Nokiahan julkasee kaikki lippulaivapuhelimensa niin kiireellä että softaan jää bugeja ihan liikaa, niitä sitte päivitellään pikkuhiljaa kuntoon. Nyt niillä oli kiire etteivät jää markkinoilla toiseksi iPhonelle. Nykyisen puhelimeni jouduin käyttään huollossa kaksi kertaa vuoden sisällä että sain bugit pois. Nyt on viimesen vuoden toiminu suht hyvin.

Anonyymi kirjoitti...

Yhden samsungin olen elämässäni omistanut ja paskin puhelin oli. Nokia förevör!! Suunnitelmissa saman luurin osto:)

Anonyymi kirjoitti...

öö. mulla on toi sama taustakuva mun läppärissä entä sulla tossa kapulassa. lisäksi eilen kummastelin lukiessani lauran blogista tekstin kuolleesta elsa-kissasta, koska tarina on täsmälleen sama kuin mitä koin pari päivää sitten oman vanhan rakkaan kissani kuoltua. samat päivämäärätki. o____o
-kate

Anonyymi kirjoitti...

miksi et voi vastat näihin kommentteihin?

-jassu

Anonyymi kirjoitti...

mikä puhelinliittymä sulla on tossa puhelimessa? :)