perjantai 26. kesäkuuta 2009

Pulmakulmat




Löytyykö? Mun kulmat oli päässyt tässä hässäköinnissä rehahtamaan niin paljon, että sain materiaalia postaukseen, JEE!


Nykyään kulmat on mun naamassa sellainen asia, josta saan toisilta naisilta kiitosta. KIITTI. Asia ei tosiaankaan ole aina mennyt ihan näin.

Mulla oli luonnostaan melkein yhtä pahat puskakulmat kuin huliolla. Laittaisin teille kaiken vihan uhalla kuvan, jos sellaisen omistaisin muualla kuin kellariarkistoissa.

Seiskaluokalla päätin ensimmäisen kerran nyppiä kulmani. Seuraavana päivänä naamani oli about tällainen. En siis yrittänyt näyttää hämmästyneeltä. Kulmat vain olivat pienet kalapuikot ihan eri korkeuksilla :D





NO OK. Mä piirsin myös Juulian 3-luokalla. Noi pisteet on sitten pisamia, ei sänkeä :D



JOO. Että tällanen päivä tänään :DD


Haha. Käydään asiaan!






Kunnon välineet säästää vaivaa ja vähentää kipua. Tweezermanin pinsetit ovat ehdottomasti A-luokkaa. Elinikäinen terotustakuu ja söpöt värit. Nykyään näitä taitaa saada joistakin apteekeista. Omistani on vuosien käytössä kulunut pois tekstit, mutta kärjet ovat yhtä terävät kuin aina.




Jos kulmissasi ei ole vielä mitään muotoa, hahmottele vaalealla kynällä mahdollisimman ohuesti (mun teroitin oli toisessa huoneessa :D) rajat, ja nypi vain niiden ulopuolelta.

Mä annan luvan nyppiä hajakarvoja ja eksyneitä lampaita ihan rauhassa kulmakarvojen yläpuoleltakin. Kannattaa vaan varoa, ettei tipauta sitä ilmettä liian alas innostuessaan :).

Jos osa karvoista taas kasvaa ihan hullun pitkiksi, ota sakset ja lyhennä niitä! Kannattaa taas olla varovainen. Joku kampaaja leikkasi äidiltä vahingossa kulmakarvan otsatukan mukana vuosikymmeniä sitten :D

Jos taas tuntuu ihan mahdottomalta löytää sitä omaa hyvää muotoa, käy ihmeessä ammattilaisen luona nypityttämässä muoto ensimmäisen kerran esiin. Sitä on helpompi ylläpitää kuin lähteä tyhjästä.

Muotovinkit täältä.




Nyppimisen jälkeen iho punottaa n. 10min ihmisestä riippuen. Ei siis kannata nyppiä kulmia 2min ennen tärkeitä tärskyjä ^_^.




Kannattaa värjätä kulmat vasta nyppimisen jälkeen! Vältyt tietyiltä sergei -efekteiltä. Itsehän vaalentelen omia kulmiani, sitä en tosin suosittele tehtäväksi kotona.. Lisäohjeet värjäilyyn täältä.




Sitten siihen piirtelyyn. Jos kulmiin täytyy saada kunnolla muotoa ja väriä, väritän ensin pohjan kylmällä vaaleanruskealla.




Shun Hard Formula on ihan huippu!




Seuraavaan kerrokseen sitten tehdään hieman tummemmalla kynällä karvoja. Testaile ensin vaikka kämmenselkään, ettei karvoista tule liian paksuja. Seuraa karvoja piirrellessäsi omien kulmiesi kasvusuuntia. Jos karvat kasvavat alussa ylös (niinkuin minulla), ei tietenkään kannata piirtää oikealta vasemmalle vaakasuorassa tököttäviä tikkuja.







Tässä luonnollisemmassa versiossa omien karvojen sekaan on piirretty nopeita lyijykynävedon tyylisiä kaarevia karvoja.




Tässä ero.




Tehdään tää nyt vielä ihan ilman oikeita karvoja. Käytännössä ihan sama juttu, kuin kulman päällä, mutta näättepähän selkeämmin :).

Eli piirrä ensin se oikea muoto vaalealla kynällä aika kevyesti.




Sitten samalla kynällä hieman vahvemmin karvoja päälle ja luonnollinen pohja on ready.




Kun pohja on tehty, piirretään tummemmalla hyvin teroitetulla kynällä uusia karvoja. Varo, ettei karvoista tule tasapaksuja ja täysin samansuuntaisia. Feathery olisi sellainen inspiraatiosana.








Vikassa kuvassa siirsin feikkikulman normaalin paikalle. Piirretytkin kulmat voivat siis olla ok :)




Kun piirtelyt on hoidettu loppuun, harjaa kulmat läpi kulmakarvageelin / hiuslakan ja vanhan ripsariharjan / vahan ja vanhan ripsariharjan kanssa. Se viimeistelee homman ja näytät huolitellulta.


p.s. netti ei vieläkään pelitä, mutta pääsenpähän vähän useammin tsekkailmaan. Eli kommenttienvalvonta poistetty ainakin toistaiseksi :)

43 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Saara! Ei voi olla totta! Olin juuri siirtymässä ikkunan eteen peili ja pinsetit kädessäni, valmiina kokemaan taas saman karvaan pettymyksen kun lopputulos näyttää rumemmalta kuin petolinnun peräsin, mutta SITTEN! Päätin tulla vielä nopeasti tsekkaamaan s-postit ja lukemaan lemppariblogiani (heheh, sinun blogiasi siis) ja kappas, olit tehnyt tämän postauksen :) Ei olisi voinut tulla parempaan paikkaan! Nyt tsemppaan itseni oikeaan fiilikseen ja otan sun kulmista ja neuvoista mallia. Kiitos, oot ihan hirmu mahtava :)

Niin ja vielä, ei ihme että olet saanut naisilta kiitosta. Ne on todella kauniit ja huolitellut, sopivat ihan täydellisesti sun kasvoihin! :) Että, nyt tuli oikein hyvä fiilis, semmonen että hei jee kyllä mä nyt tohon pystyn! Oot ihana ja maailman parasta kesää sulle.

Ps. Sori mun vouhotus, mulle tais tulla joku rakkausaalto sua kohtaan :D Hihih.

-Lilli

Leppirinne kirjoitti...

Mitä voisit antaa vinkiksi sellaselle jonka kulmakarvat "loppuvat kesken" eli suunnilleen tota "loppukaarta" ei ole laisinkaan.. No, jos ei siis muutamaa pientä vaaleaa haiventa lasketa.

Anonyymi kirjoitti...

Loistava postaus & tulee tarpeeseen :D

ps. mainitsit pari postausta takaperin että sinulla on suunnitteilla arkikampaus-postaus(?),
sitä odottelen myös innolla !!

Loistavaaaaa & mansikan täytteistä kesääää, varsinkin kun vihdoin on lämmennytkin ! :)

Anonyymi kirjoitti...

Onko sulla venytyskorvis? :) Kiitti tästä postauksesta oli paljon apuu kulmakarvojeni muotoiluun ja nyppimiseen:) Hyväää kesänjatkoo!!

Anonyymi kirjoitti...

kumpaa suosittelet kulmakynää vai siveltimellä värin laittoa? entäs mitä kannattais tehdä jos kulmat on nypitty joskus liian kapeiksi ja ne ei enää edes kasva "tuuheiksi" ainakaan kaikista kohdista ja silti haluis paksummat luonnollisen näköiset kulmat?

Reiskatar kirjoitti...

Toi tuplakulma-kuva on suhteellisen friikin näköinen :D

Kiitos neuvoista, tappelen omien kulmieni kanssa viikottain...

Anonyymi kirjoitti...

sulla on ihan täydelliset kulmat! en ees ymmärrä:D mulla olis luonnostaan myös tuuheet kulmakarvat, mutta enemmän sellaset miesmäiset et hyi että. pakko käydä laitattamassa.

mut noista vinkeistä on apua, kiitti jälleeen kerran hyväst postauksesta:)

Lumo^ kirjoitti...

sun blogia on kehuttu sikana ni tulin seuraan ja tykkään!:) hyvä postaus, vielä kun tulisit tekeen ton mulle :D oon uskomattoman laiska noissa jutuissa ja lisäks en luota et osaan piirrellä kulmia...siks mullon ylipitkä etutukka :D

Anonyymi kirjoitti...

kiitoood tästäkin!
osaatko hei neuvoa jotain hyviä paikkoja pääkaupunkiseudulla, missä kulmat voisi käydä nypityttämässä kohtuuhintaan? ja minkä hintaista se ylipäätään on? :D

Anonyymi kirjoitti...

Herranjestas nainen sä oot hyvä piirtään nuo kulmat :D Ainaki näin valokuvassa tuo piirretty versio menis ihan täydestä...

Anonyymi kirjoitti...

miksei ne teinit jotka on nyppinyt kaikki kulmat pois 5 molemmilla puolilla lukuunottamatta ( jotka muodostaa niinkun ne kulmakarvat olemalla hienossa jonossa) voi piirtää tollasia kans. menis ihan aidoista : O

Anonyymi kirjoitti...

Vau noi feikkikulmat näyttää hienoilata. Mistä oot ostanu ton shun hard formulan ja plajo maksaa?

JUULIA kirjoitti...

Saara :D

Toi kuva, jonka taiteilit musta kolmannella, ei pidä paikkansa.. Mun kulmakarvat oli sillon vähintään 3x tuuheammat, kuin tossa kuvassa :D

l9ve!

Anonyymi kirjoitti...

hey siis onko ihan ok laittaa hiuslakkaa kulmakarvoihin? =D elikkä suihkuttaa sitä kulmakarvakynään ja sitten sillä viimeistelee? :P tein ennen niin kunnes aloin ajatella että ehkä lakka on liian lähellä silmiä (öö), mutta kun säkin sen tossa lopussa mainitsit niin...

Anonyymi kirjoitti...

vähänkö siisti toi feikkikulmakuva! luulin sitä oikeeks:D

pinia kirjoitti...

Kiitos, noi piirtely vinkit tuli tarpeeseen !

lotta-ni kirjoitti...

hahah. en eka tajunnu, et sul oli kaks kulmaa tos yhes kuvas. :D vast tokast kahen kulman kuvasta tajusin ja senki kohalla kesti hetki miettiä, et mikä täs on vialla. :D

mä ite tykkään värjätä kulmat ensin ja sitten vasta nyppiä. mua itteeni ainakin kirvelee jos nypin eka.

Anonyymi kirjoitti...

Kiitos, huippupostuas! Erityisesti diggailin tuosta taideosiosta, eli piirtämistäsi havaintokuvista itsestäsi ja tästä Juuliasta.

Anonyymi kirjoitti...

HAHAHAH sairasta kun näyttää ihan oikeetla toi feikki kulma huhu!!!!1 siistiä::D

Styledrop kirjoitti...

Kiitti vinkeistä. Oon ollukin ihan tumpelo kulmien kanssa, mutta onneksi mulla on vaaleat. Tosin sitten on hieman kehyksettömät kasvot ala saimi. Otsatukkakin on pelastanut paljon. Tuskin kyllä ikinä jaksan noin paljon säätää niiden kanssa, mutta voisihan kokeilla. Luulen, että mulle riittää jatkossakin vain vähän väriä kulmiin.

narsessa kirjoitti...

hehe mulla on ihan samanlainen kulmakarvahistoria kuin sulla. :D luonnostaan järkyttävät puskat, mutta sit seiskaluokalla innostuin vähän ton nyppimisen kanssa. :S onneks ne kasvo takas!

kiitos hyvistä vinkeistä!

Anonyymi kirjoitti...

Haha aika hauska, kun ensin katsoin kuvat ja olin sillee "wtf kasvaaks sul kolmet kulmakarvat?!".
No en nyt sentään, mut oisin voinu kuvitella.

Herttainen kirjoitti...

Heh, multa nypittiin kulmia ekan kerran häämeikissä, mut ei varmaan niin paljon että ois punottanut (tai sit vaan maskeerauksen Suomen mestarilla oli tosi ammattimaiset taikaotteet). Ja perskules että se sattui, en aio nyppiä toiseen kertaan!

Anonyymi kirjoitti...

millä vaalennat kulmakarvoja?

Anonyymi kirjoitti...

Mjoo, ne kulmat kantsii kyllä eka värjätä ja sit vasta nyppiä. Jos nyppii ensin, niin ihohuokoset on sitten auki karvatuppien kohdalta ja tällöin värjäysaine todennäköisemmin ärsyttää ihoa. Jos on vähänkin herkempi iho, niin en suosittele nypinnän jälkeen värjäilemään. Voipi tulla vielä pahempi punoitus ja turvotus kuin itse nypinnästä. Tarkkuutta vain värjäilyyn niin ei tule puskaefektiä!

Anonyymi kirjoitti...

KIITOS paljon tästä postauksesta, ihan mahtavaa! Mä kun olen syntyjäni punaukkainen niin kulmat + ripset on luonnostaan blondit. Välillä oon värjäilly mut oon laiska ni useimmiten vaan piirrän, eli tää oli nyt mitä mainioin mulle!
xx

Anonyymi kirjoitti...

hitsi et oot taitava ja kätevä!!! :) en voi käsittää näitä mustalla kajalilla vedettyjä kulmia.. eikö ihmiset näe mitä peilistä näkyy. for real. :) toivottavasti edes joku ottais onkeen sun mahtavista neuvoista. u rule!!!! :D

Anonyymi kirjoitti...

mulla oli aikoinaan yo-kuvaus vasta yojuhlia seuranneena tiistaina.. juomisen ja krapulan jäljiltä (miks ne karvat muuten saa jonkun kasvuboostin alkoholista??) aivan törkeät kulmat. nypin niitä sitten tyytyväisenä ennen kuvausta ja viikkojen jälkeen, kun kuvat saapuivat, saimme ihastella järkyttävän turvonneita yläluomia ;D kaikki jotka näkee ne kuvat, on aina ihan että "ootko käyny leikkauttamassa luomiasi?" ...njet.

Anonyymi kirjoitti...

mitä olet mieltä olet kulmien muotoiluvahasta? esiimerkiksi muistaakseni lumenella on sellainen ja olen miettinyt ovatko ne käytännöllisiä? :)

Ladetsu kirjoitti...

Minulla on tuollaiset pinsetit, mutta en ole koskaan tykännyt niistä. Siis myyjäkin suositteli niitä ja varmaan ne on huippuluokkaa, mutta ei niillä koskaan kulmakarvat lähde irti. Ehkä olen vain käsi tai tekniikka on väärä. :)

Onneksi löysin vanhat kadonneet pinsettini, joiden tilalle ostin nuo uudet. Ne ovat vaan niin hyvät. Aidot ja alkuperäiset ajalta jolloin aloitin nyppimisen... eli seiskaluokalta? Sitä ennen ne olivat aika samanlaiset kuin tuolla Juulialla. :D

Anonyymi kirjoitti...

hei hyvä postaus :)!! haha. ihan ku sulla olis kaks oikeeta kulmakarvaa päällekköin! :DD musta kuitenki tuntuu että mulla ei oo ihan aikaa tälläsee :D mutta kyl joskus! mutt tää oli tosi kiva ja en oo enne tajunnu et vois piirtää tollasella valkosella kynällä eka! mahtavaa !

V kirjoitti...

Wow wow wow hyvä postaus! Kulmakarvat onkin se vaikein kohta :)

Mistä tuota Shun hard formula kulmakynää voi ostaa? Minulle tuo merkki on aika tuntematon...!

Sann. kirjoitti...

Kiitos Saara juuri tätä olin kaivannut taistellessani kamalien kulmieni kanssa <3

mERI kirjoitti...

Mut mitäs sit jos onkin tummat kulmat, jätetäänkö irtokarvat piirtämättä? Kun ei varmaan pohjaväriä tummempaa enää viittis laittaa sekaan, menis melkeinpä mustaksi muute. hih

Anonyymi kirjoitti...

hei tiedän että tämä on toodella paljon pyydetty, mutta minulla olisi tuossa viikon päästä 50-luvun juhlat, niin voisitko tehdä vaikka pienen postauksen ainakin meikistä:)

Anonyymi kirjoitti...

okei, toi lisäkulmakarva on aivan helvetin pelottava :DDD
-emmy

Anonyymi kirjoitti...

Moi Saara!

Kiitti tosi kivasta postauksesta. Mä oon kulmakarvaongelmainen, mulla ei nimittäin kulmakarvojen loppuosa kasva ollenkaan. Alkuosa on tosi tumma ja ihan tarpeeks tuuheekin, ja ilman kulmakynää näytänkin tosi friikiltä... 8(

Oon miettinyt, oisko kestopigmentoinnista mulle ratkaisua, mutten oo vielä uskaltautunu, kun oon kuullu siitä jonkun verran huonoja kokeumuksia. Mutta, kysymys kuuluu, teetkö SÄ pigmentointeja? Sun kädenjälki on meinaan niin tarkkaa ja nättiä, että sun käsittelyyn uskaltaisin tullakin :D Jos et itse tee, osaatko suositella ketään, jonka sorminäppäryydestä oot satavarma?

Kiitos<3
Johanna

Anonyymi kirjoitti...

melkee aidomman näkönen toi piirrettykulmakarva. sä oot semmone nainen joka osaa asiansa eikä yritä postata olemattomasta, oot hyödyllinen meille kaikille ;)

Anonyymi kirjoitti...

Hahaha loistava postaus! Hauska ja hyödyllinen!

Anonyymi kirjoitti...

Oi ihana, selailin sun blogi merkintöjä täsä yön ratoksi ja bongasin tämän! Päätin sitte tarttua pinsetteihin ja tuollaseen valkoseen silmäkynää ja WOLAAA, sain aikaseksi hienoimman ja siisteimmät kulmat mitä mulla on ollu! KIITOS =)

Pullislandia kirjoitti...

Mun poikaystävä vei mun läppärin, kun lähti etukäteen muuttoa valmistelemaan ulkomaille ja mulla oli kaikki hyvät blogit siellä merkattuna (SUN!). Nyt mä yhtäkkiä muistin, että apua, en ole pitkiin aikoihin lukenut sun blogia. Kivoja/hyödyllisiä postauksia oli tullut sinä aikana... Letittelyjä ainakin aio testata. Sulla on IHANA ääni, miellyttävä kuunnella. Muutenkin hyvä blogi, jatka näin!

Jen-ska kirjoitti...

Hei kiitsari tästä, oot aika mestari piirtään ja muokkaan kulmia!

Superfriikki toi tuplakulmakuva, on molemmat yhtä aidon näkösiä :D

Puppe kirjoitti...

Anonyymi sanoo: "Päätin sitte tarttua pinsetteihin ja tuollaseen valkoseen silmäkynää ja WOLAAA, sain aikaseksi hienoimman ja siisteimmät kulmat mitä mulla on ollu! KIITOS =)"

Näin tein minäkin eilen ja sain parhaat kulmat mitä mulla on IKINÄ ollut. Kiitos Saara.